به گزارش روابط عمومی حوزههای علمیه خواهران، موسوی در این نشست با تشکر از زحمات مدیران مدارس، رشد قابلتوجه پذیرش امسال استان را مرهون مدیریت دلسوزانه و همکاری بیوقفه آنان دانست.
وی با اشاره به قرارگیری در سومین سال اجرای برنامه پنجساله شورای عالی حوزههای علمیه، "بهگزینی" را محور اصلی برنامه پذیرش برشمرد و تأکید کرد: «پذیرش، اولین قطعه از پازل بزرگ "تربیت طلبه تراز" است و اگر این قطعه را درست سر جایش نگذاریم، بخشهای دیگر با چالش مواجه خواهند شد.»
رییس اداره سنجش و پذیرش در ادامه به تبیین شاخصهای کلیدی پرداخت و "جوانگرایی" را یکی از ارکان اصلی پویایی حوزهها دانست.
وی خاطرنشان کرد: «با وجود توجه به موارد استثنا، خطمشی کلی ما بر اساس تأکید مقام معظم رهبری، حرکت به سمت حوزههای جوان و پرنشاط است.» وی همچنین بر لزوم ایجاد بسترهای لازم مانند "احداث مهدکودک" و "تسهیلات قانونی" برای ادامه تحصیل طلاب در سنین ازدواج و فرزندآوری تأکید نمودند.
در بخش دیگری از این نشست، خانم موسوی به تشریح شاخصهای «توسعه مدارس سیکل»، «توزیع متوازن رشتهها» و «سرمایهگذاری روی خانواده طلبه» پرداخت و بر لزوم راهبری هوشمندانه و برنامهریزی منطقهای در این زمینهها تأکید کرد.
وی نقش مدارس را فراتر از یک مرکز آموزشی خواند و گفت: «مدارس پیشرو باید به عنوان یک "پایگاه اجتماعی فعال" با برگزاری کلاسهای فوقبرنامه و ایجاد ارتباط با نهادهای مختلف، بستر جذب حداکثری را فراهم کنند.»
در خاتمه، در پنل تخصصی آموزشی این نشست، موسوی سامانه پذیرش را آموزش و برخی گزارشگیری ها را مورد توجه قرار داد . در این کارگاه تخصصی، فرآیندهای الکترونیکی ثبتنام و پذیرش به صورت عملی آموزش داده شد و شرکتکنندگان با روندها و الزامات جدید این سامانه آشنا شدند.
این نشست گامی مؤثر در راستای ارتقای کیفیت مدیریت و یکپارچهسازی فرآیندهای آموزشی در سطح استان ارزیابی میشود.
