آشنائی با ضوابط کلی و چگونگی آغاز تحصیل در مرکز آموزش­های غیرحضوری

شناسه نوشته : 27733

1399/01/30

تعداد بازدید : 1045


با عنایت به اینکه طلاب محترم ورودی سطح3 ممکن است سابقه تحصیل در مرکز آموزش‌های غیرحضوری را نداشته و از چگونگی تعامل و عملکرد طلاب این مرکز جهت تحصیل بی اطلاع باشند، نکات ذیل به منظور آشنائی کلّی با تحصیل در این مرکز و نحوه آغاز به کار تقدیم می‌گردد.

1. مقطع سطح3 غیرحضوری، در حال حاضر، فقط در سه رشته فقه و اصول، تفسیر و علوم قرآن، تاریخ اسلام طلبه می‌پذیرد.
2. برنامه‌های تحصیلی این مرکز همانند برنامه‌های دوره‌های حضوری است و طلاب باید در تمامی برنامه‌های الزامی آموزشی، پژوهشی و فرهنگی که توسط مرکز آموزش­های غیرحضوری اعلام می‌شود؛ شرکت نمایند.
3. سنوات مجاز تحصیلی غیرحضوری ، حداکثر 13 نیمسال می‌باشد.
4. طلبه سطح3 غیرحضوری ، می‌تواند در هر نیمسال حداقل 8 و حداکثر 14 واحد، با رعایت حداکثر سنوات مجاز، انتخاب واحد نماید. کسانیکه معدل نیمسال آنها 18 به بالا بشود می‌توانند حداکثر 16 واحد انتخاب نمایند.
5. معیار ارزشیابی آموزشی در هر درس نمره نهائی آن است و آن از 20 محاسبه می‌گردد. این نمره از حاصل جمع نتائج امتحانات میان نیمسال و شفاهی، تحقیق و کار عملی، فعالیت کلاسی و امتحانات پایان نیمسال تعیین و اعلام می‌گردد.
اقدامات لازم و نحوه آن در اطلاعیه های مربوط ، به آگاهی طلاب رسانده شده و می‌شود.
6. شرط قبولی در هر درس کسب نمره نهائی 12 است و در صورتی که بین 10 تا کمتر از 12 باشد طلبه می‌تواند برای یک نوبت تا پایان شهریور همان سال در امتحان مجدد آن شرکت نماید.
7. طلبه‌ای که معدل کل نیمسال او کمتر از 14 باشد اصطلاحاً "مشروط" می‌شود و چنانچه سه نیمسال متناوب یا متوالی مشروط شود از ادامه تحصیل محروم می‌گردد و جهت ادامه تحصیل ، طلبه باید مجددا در آزمون ورودی شرکت نماید.
8. امتحانات میان نیمسال برای دروس 3 واحدی و بالاتر برگزار می‌گردد و در صورت عدم شرکت غیر موجه، نمره صفر به آن تعلق می‌گیرد.
9. امتحانات میان نیمسال از طریق سامانه آموزش مجازی در بستر اینترنت و به صورت بر خط و در زمان خاص و محدودی که در اطلاعیه آن اعلام می‌گردد برگزار می‌شود.
10. از آنجا که امور تحصیل در مرکز آموزش‌های غیرحضوری از طریق سامانه آموزش مجازی در بستر اینترنت صورت می‌گیرد، لازم است طلاب گرامی امکانات مورد نیاز اعم از سیستم رایانه شخصی و یا لپ تاپ و دسترسی به اینترنت با سرعت حداقل 2 مگابایت بر ثانیه داشته باشند و همچنین شناخت و مهارت استفاده از امکانات و برنامه‌های موجود در فضای مجازی را داشته باشند.
11. جهت آشنائی برای چگونگی آغاز فعالیت های تحصیلی خود مطابق روند زیر اقدام نموده و فیلم راهنما را مشاهده نمایید:
ورود به سامانه vu.whc.ir > قسمت اطلاعیه ها> اطلاعیه طلاب ورودی غیرحضوری 99> مطالعه متن راهنمای آموزشی (همین متن) + مشاهده فیلم آموزشی و توجیهی
12. زمانبندی کلیه امور تحصیلی طلاب از قبیل انتخاب واحد، شروع سال تحصیلی، حذف و اضافه واحد، انتخاب حوزه امتحانی شفاهی و پایانی، درخواست تغییر دوره و میهمانی و ... در " تقویم تحصیلی" اعلام شده است و طلاب موظفند در مهلت‌های مقرر شده امور مربوط را انجام دهند. جهت مشاهده تقویم تحصیلی به نشانی Vu.whc.ir-> منوی امور آموزشی-> مقطع تحصیلی مربوطه->تقویم تحصیلی مراجعه نمایند.

13.پس از موفقیت در اتمام مراحل پذیرش، قبولی نهایی در صفحه شخصی به اطلاع داوطلب خواهد رسید،به منظور ثبت نام نهائی داوطلب باید – براساس زمان‍بندي که اعلام خواهد شد- با همراه داشتن مدارک مذکور در دفترچه پذیرش  به مراکز اعلامی از سوی مرکز مراجعه و ضمن تحویل مدارک و تکمیل کاربرگ‌های مربوطه اقدامات لازم را جهت ثبت نهائی انجام دهد.  عدم مراجعه در موعد مقرر به منزله انصراف از پذيرش تلقي خواهد شد.

14. پس از اتمام مراحل ثبت نام نهایی، کد طلبگی ویژه طلبه صادر و از طریق پیامک به داوطلب اطلاع رسانی خواهد شد.
15. پس از دریافت شماره طلبگی، جهت انتخاب واحد مطابق مراحل زیر اقدام نمایید:
ورود به پرتال کوثرنت kowsarnet.whc.ir > درج نام کاربری و رمز عبور (که قبلاً به شما داده شده است) > ورود به صفحه رواق > قسمت سامانه‌ها > سامانه آموزش > انتخاب پرونده سطح سه > بخش "انتخاب واحد"  
16. پس از اتمام انتخاب واحد و با شروع نیمسال تحصیلی مندرج در تقویم تحصیلی، یک صفحه خانگی اختصاصی برای هر طلبه فعال می‌شود. جهت دسترسی به صفحه خانگی خود می توانید از طریق زیر اقدام نمایید:
ورود به پرتال کوثرنت kowsarnet.whc.ir > درج نام کاربری و رمز عبور > ورود به صفحه رواق > قسمت سامانه‌ها> سامانه آموزش مجازی > صفحه خانگی
 در صفحه خانگی  درس‌ها، اخبار، لینک گروه های مرکز آموزش‌های غیرحضوری، پرسش و پاسخ و ... قابل مشاهده است.
17. جهت مشاهده محتوای دروس انتخاب شده باید در "صفحه خانگی" در قسمت "دروس من" بر روی اسم هر درس ضربه بزنید تا محتوای دروس برای شما باز شود. حتماً از نحوه و ضوابط استفاده از محتوای دروس با مراجعه به سامانه آموزش مجازی vu.whc.ir -> منوی راهنما و توضیحات-> نرم افزار دستیار طلبه آشنائی کامل پیدا نمایند.
18. در دروس دارای "پژوهش و فعالیت"، با کلیک بر روی اسم هر درس می توانید شیوه نامه تدوین تحقیقات، تقویم و راهنمای پژوهشی دروس تحقیقی و اطلاعات ضروری دیگر را ملاحظه نموده و از نحوه تدوین تحقیقات، مهلت انتخاب موضوعات تحقیقی، موعد بارگذاری تحقیقات، شروع و اتمام کلاس های کارگاهی، بارم تحقیق و تکالیف دروس و ... مطلع شوید.
                     جهت مشاهده راهنما و تقویم پژوهشی دروس می توانید به نشانی vu.whc.ir قسمت اطلاعیه‌ها نیز مراجعه فرمایید.
19. با توجه به عدم امکان حضور و یا مشقت فراوان تماس های تلفنی برای پرسش و پاسخ و دریافت راهنمائی، امکانی تحت عنوان گروه های مرکز آموزش‌های غیرحضوری با علامت اختصاصی این مرکز، در صفحه خانگی شما فراهم شده است. این گروه ‌ها تحت اشراف و مسؤولیت مرکز آموزش های غیرحضوری می‌باشند.
کلیه طلاب غیرحضوری در این گروه ‌ها عضو می‌باشند، جهت پیگیری امور آموزشی، پژوهشی و ... با دقت گروه مربوطه را انتخاب و مطلب خود را در آن مکتوب فرمایید، سپس پاسخ لازم و مطمئن توسط کارشناسان در همان گروه مکتوب می‌گردد.
20. جدول برنامه درسی جهت اطلاع از مشخصات محتوای دروس، معیارهای ارزشیابی و میزان هر یک، برای آشنائی کامل شما ترسیم و در نشانی vu.whc.ir ارائه شده است. همچنین انجام کلیه ی فعالیت‌ها اعم از الزامات مربوط به محتوای دروس، محدوده امتحانات و انتخاب حوزه های امتحان، نمرات و ... در بخش "اطلاعیه ها" و همین نشانی "اخبار" در صفحه خانگی  نمایش داده شده است. لازم است به آنها مراجعه نموده و بر اساس آنها نسبت به وظائف تحصیلی خود در مرکز آموزش‌های غیرحضوری اقدام فرمایید.

 

با آرزوی بهترین توفیقات برای طلاب گرامی در جهت نیل به کمالات و قرب الهی.

 

دریافت کاربرگ خود اظهاری فنی جهت نام نویسی در سال تحصیلی 1400-1399
 

ثبت نام سال تحصیلی 1400-1399

سال تحصیلی 1400-1399

فهرست رشته محل