سوالات متداول سطح سه

شناسه نوشته : 33081

1401/02/25

تعداد بازدید : 236

سوالات متداول سطح سه

1) ثبت نام حوزه های علمیه خواهران سال تحصیلی 1402-1401 از چه زمانی آغاز می گردد؟

   ثبت نام حوزه های علمیه خواهران از 15 فروردین  تا پایان خردادماه  1401 می باشد.

2) ثبت نام در حوزه های علمیه خواهران از چه طریقی ممکن است؟

ثبت نام از دو طریق ممکن می باشد:

ü     ثبتنام از طریق وبگاه مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران به نشانیpaziresh.whc.ir

ü     مراجعه حضوری به مدارسعلمیه خواهران مقطع عالی سراسر کشور

3)      نشانی وبگاه برای ثبت نام الکترونیکی مدارس علمیه مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران چیست؟

ü     داوطلبان محترم می‌توانند جهت ثبت نام الکترونیکی به نشانی paziresh.whc.irمراجعه و ثبت نام نمایند.

4)      آیا ثبت نام برای آزمون ورودی نیازمند به پرداخت هزینه می باشد؟ مبلغ آن چه مقدار می باشد؟

ü     بله برای ثبت نام در سطح  3 مبلغ 80 هزار تومان باید واریز گردد.

5)      فهرست مدارس علمیه مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران را از کجا می توانم پیدا کنم؟

ü     وبگاه سنجش و پذیرش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران به نشانیpaziresh.whc.ir (قسمت فهرست مدارس علمیه سطح 3) و یا با کلیک از  اینجامیتوانید فهرست مدارس را دریافت فرمایید.

6)      چه مطالبی هنگام ثبت‌نام در سامانه باید مطالعه و تأیید شوند؟

ü     دفترچه راهنمای ثبت‌نام و فهرست مدارس مقطع عالی (سطح 3) حوزه‌های علمیه خواهران

ü     جهت لینک ثبت نام در سایت جامعه المصطفی جهت دریافت کد ثبت نام اینجاکلیک نمایید.

7)      اهداف پذیرش در سطح 3 حوزه های علمیه خواهران چیست وچه اهدافی را دنبال می کند؟

 مطابق مصوبه 133 شورای سیاستگذاری  در سال 96 از جمله اهداف در تحصیل در سطح 3 حوزه های علمیه خواهران عبارت است از:

*    تعمیق مبانی اعتقادی و ایجاد زمینه تعالی اخلاقی و معنوی؛

*    شناخت مبانی، مکاتب، آراء، مسائل و روش های مربوط به رشته/گرایش؛

*    تقویت توان پژوهش در حد تحلیل و بررسی تطبیقی مسائل مرتبط با رشته/گرایش؛

*    ایجاد توان تبلیغ و پاسخگویی به نیازهای علمی و مسائل رشته و گرایش در سطح نیمه تخصصی؛

*    ایجاد توان تدریس در سطح دو و مقطع کارشناسی دانشگاه­ها؛

8)       چه افرادی از آزمون در سطح 3 معاف می باشند:

افراد ذیل از آزمون کتبی ورودی معاف می باشند:

1- حافظان کل قرآن کريم یا نهج‌البلاغه یا صحیفه سجادیه؛ (با ارائه مدرک رسمی از یکی از مراکز: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه یا سازمان تبلیغات اسلامی)

*    دارندگان مدارک حفظ از دیگر مراکز، نمی توانند از این امتیاز بهره مند شوند؛

2- دارندگان مدرک سطح دو با معدل کل 19و بالاتر؛

3- سه نفر برتر دارنده اثر علمی در جشنواره­های پژوهشی کشوری که توسط مرکز مدیریت حوزه­های علمیه خواهران برگزار می­شود؛

4- استعدادهای برتر گروه الف عرصه آموزش و پژوهش مرکز با معرفی اداره کل نخبگان معاونت پژوهش؛

5- دارنده دو مقاله علمی- پژوهشی در زمینه علوم حوزوی (چاپ شده یا دارای گواهی چاپ) ؛

6- دارندگان دانشنامه سطح سه برای تحصیل در رشته دیگر (با ارائه دانشنامه معتبر)؛

v    امتیازات مربوط به بند 3و4 از طریق معاونت­های مربوطه در مرکز استعلام می­شود و نیازی به ارائه مدرک نیست.

9)      آیا برای افراد معاف از آزمون ، انجام مراحل ثبت نام لازم می باشد؟

افراد دارای شرایط معافیت هر چند از آزمون معاف هستند، اما لازم است مثل دیگر داوطلبان، تمامی مراحل ثبت نام از جمله انتخاب مرکز آزمونرا انجام دهند و در سامانه ثبت نام گزینه «معاف از آزمون ورودی هستم» را در مرحله اول ثبت نام آزمون علامت بزنند. بدیهی است در صورت عدم احراز شرایط معافیت داوطلبی که خود را به عنوان معاف از آزمون معرفی کرده است، پذیرش وی لغو خواهد شد، لذا لازم است با مطالعه کامل شرایط معافیت در دفترچه‌های راهنما اقدام به علامت زدن گزینۀ معافیت نمایند.

زمان اعلام آخرین وضعیت داوطلبان معاف از آزمون طبق در دفترچه راهنمای پذیرش اعلام می­شود.

10)  رشته های حضوری سطح 3 کدام رشته ها هستند؟

1. تفسیروعلوم قرانی

2. فقه واصول

3. تاریخ اسلام

4. کلام اسلامی

5. کلام اسلامی با گرایش امامت

6. کلام اسلامی با گرایش مهدویت

7.کلام اسلامی با گرایش مذاهب اسلامی

8. فلسفه اسلامی

9. مدرسی ادبیات عرب

10. اخلاق وتربیت اسلامی

11. مطالعات اسلامی زنان

12. مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی

13. تربیت دینی کودک و نوجوان

14. علوم ومعارف حدیث شیعه

15-مدیریت آموزشی

توجه: تشکیل کلاسهای هر کدام از رشته های فوق منوط به رسیدن تعداد پذیرفته شدگان نهایی به حد نصاب است.

11)  رشته های نیمه حضوری و غیر حضوری سطح 3 کدام رشته ها هستند؟:

1- تفسیر و علوم قرآنی

2- فقه و اصول

3- تاریخ اسلام

12)  منابع آزمون ورودی سطح سه کدام است؟ و آیا برای هر رشته منابع اختصاصی دارد؟

ü     منابع آزمون ورودی برای تمامی رشته ها در سطح سه مشترک است. برای اطلاع از منابع آزمون سطح 3 به  دفترچه راهنمای سطح3 به ادرس paziresh.whc.irمراجعه نمایید.

13)  منابع مصاحبه سطح سه کدام است؟ و آیا برای هر رشته منابع اختصاصی دارد؟

ü     در سطح سه برای هر رشته منابع مصاحبه اختصاصی در نظر گرفته شده است. منابع مصاحبه در دفترچه پذیرش سطح 3 ذکر شده است.

14)  آیا اتباع می توانند در ثبت نام حوزه های علمیه خواهران شرکت نمایند؟

ü     پاسخ: با توجه به هماهنگی صورت گرفته میان مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران وجامعه المصطفی العالمیه، اتباعی که خواهان تحصیل در حوزه ها ی علمیه خوهران می باشند باید ابتدا در آزمون ورودی جامعه المصطفی شرکت نمایند و در صورت قبولی و یا اطمینان از قبولی نسبت به ثبت نام در حوزه های علمیه خواهران اقدام نمایند. بدیهی است با توجه به قبولی در ازمون کتبی در جامعه المصطفی،  تنها انجام مصاحبه در این مرکز صورت خواهد گرفت ودر صورت کسب امتیاز لازم نسبت به سایر مراحل اقدام خواهد شد.

جهت لینک ثبت نام در سایت جامعه المصطفی جهت دریافت کد ثبت نام اینجاکلیک نمایید.

 

15)  پس از تحصیل در مقطع سطح3 چه مدرکی برای این افراد صادر می شود و از چه مزایای استخدامی برخوردار است؟

ü     مركز مديريت حوزه هاي علميه خواهران بر اساس مصوبه 368 شوراي عالي انقلاب فرهنگي و 405 شورای عالی حوزه علمیه قم، به فارغ‌التحصيلان سطح 3 ، پس از احراز صلاحيت‌هاي لازم، دانشنامه سطح سه اعطاء میکند. دارندگان این دانشنامه ازتمامی مزایای  فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد دانشگاه ها  و مراکز آموزش عالی برخوردار می باشند.

16)  زمان برگزاری آزمون ورودی سطح 3 برای سال تحصیلی 1402-1401 چه روز و چه ساعتی می باشد؟

ü     بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته آزمون در تاریخ جمعه 17 تیرماه و راس ساعت 9 صبح برگزار خواهد شد.

17)  پذیرش داوطلبان با مدرک دانشگاهی برای ادامه تحصیل در مقطع سطح سه مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران انجام می شود؟

ü     فعلا خیر

18)  چرا هنگام ثبت نام صفحات به درستی بارگذاری نمی‌شود؟

ü     لطفا جهت ثبت نام از مرورگر فایر فاکسیا کروم استفادهنمایید.

19)  در صفحه دریافت کد ثبت نام آیا کد امنیتی به بزرگ و کوچک بودن حساس می‌باشد؟

ü     خیر.

20)  در صورت فراموشی کد ثبت نام خود چه اقدامی باید انجام داد؟

ü     در سایتپذیرش از صفحه مربوط به خرید کارت ثبت نام  و یا از صفحه ثبت نام یا ویرایش اطلاعات ،روی دکمه پیگیری کارت ثبت نامکلیک نمایید.

21)  چگونه حجم و اندازه تصاویر اسکن شده را تنظیم کنم؟

ü     مرحله اول: اندازه‌گیری حجم و طول و عرض تصاویر: برای اندازه‌گیری حجم تصویر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Properties و بعدازآن گزینه General را انتخاب کنید. در کادری که باز می‌شود، در قسمت Size on disk حجم تصویر به‌صورت kB  نشان داده می‌شود. برای مشاهده طول و عرض تصویر نیز بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Open With را انتخاب نمایید. از لیست بازشده، گزینه«Paint» را انتخاب کنید. در اینجا با کلیک بر روی Resize و انتخاب Pixels می‌توانید طول و عرض تصویر را در دو کادر پایین مشاهده کنید که اعداد آن قابل تغییر است.

ü     مرحله دوم: درصورتی‌که حجم یا اندازه تصویر مناسب نباشد، باید با تغییر اعداد طول و عرض تصویر در نرم‌افزار Paint نسبت به تنظیم تصویر اقدام نمایید. برای این کار تصویر را به ترتیبی که در بالا توضیح داده شد، بازکرده و به قسمت طول و عرض تصویر رفته و با تغییر یکی از اعداد طول یا عرض نسبت به تنظیم تصویر اقدام نمایید. دقت داشته باشید که تیک گزینه maintain aspect ratio برداشته نشود تا با تغییر یکی از اعداد، عدد دیگر خودبه‌خود تغییر کند. این تغییر خود به خودی باعث می‌شود که طول و عرض تصویر به‌صورت طبیعی تغییر کند و ابعاد عکس‌ها متناسب باشد و عکس‌ها کشیده نشوند

22)   فایل تصویری عکس پرسنلی و یا مدارک تحصیلی من در صفحه ارسال مدارک بارگذاری نمی‌شود، چه اقدامی باید انجام داد؟

ü     حجم فایلانتخابی حداکثر" 1مگابایت"باشد. پسوند فایل مورد نظر باید jpg,jpegباشد.

23)  آیا می‌توان در صورت لزوم اطلاعات واردشده را پس از ثبت‌نام ویرایش کرد؟  

ü     بله، از طریق صفحه ثبت‌نام و با همان کد ثبت‌نام می‌توانید ویرایش اطلاعات را انجام دهید  .

24)  چه مدارکی هنگام ثبت‌نام در سامانه باید بارگذاری شوند؟

ü     عكس 4×3 جديد و همانند (با پوشش کامل اسلامي، تمام‌رخ)؛

ü     کارت ملي و صفحات اول تا سوم شناسنامه؛

ü     مدرک تحصیلی برای داوطلبان جامعه الزهرا(س) یا خراسان 

ü     کارت اقامت معتبر يا گذرنامه ويژه داوطلبان غير ايراني؛

ü     گواهی معتبر برای معافیت از آزمون یا امتیازات ویژه طبق دفترچه؛

25)  کد رهگیری خود را گم‌کرده‌ام؛ چگونه می‌توانم آن را بازیابی کنم؟

ü      کد رهگیری از همان صفحه اول ثبت نام و با انتخاب دکمه"پیگیری کارت ثبت نام" قابل دریافت است.

26)  چه زمان ثبت‌نام من کامل انجام‌شده و مطمئن شوم که ثبت‌نام من موفق بوده است؟

ü      پس از اتمام ثبت نام پیامکی جهت تأیید ثبت نام شما ارسال خواهد شد و یا جهت اطمینان می توانید با کد رهگیری خود مجددا وارد صفحه ثبت نام شده و اطلاعات ثبت نامی خود را مشاهده یا ویرایش نمایید.

    سال تحصیلی 1402-1401

    رشته محل های سال تحصیلی 1402-1401